maandag 10 september 2012

Kunst


Al een paar weken stonden deze kunstwerken, geschilderd door Amitai, op tafel. Ze kwamen niet echt tot hun recht. Iedere keer als er een deur dicht ging waaiden ze om, en bovendien zagen ze er wel een beetje uit naar wat het was: stukken oud papier waar een 1-jarige een beetje op had lopen kliederen. Dus ik heb deze werken een beetje geupcycled: met een lijstje.


Ik heb pas 1 van de 2 werken opgehangen, voor de andere moet ik nog een plekje vinden. Maar over deze 'collectie' boven onze eettafel ben ik al heel tevreden. Onze eigen artist in residence, wat een luxe! Maar toch wil ik nog wel meer, meer kunst, that is. Deze woensdag ga ik naar een veiling om te kijken of ik een beetje goede deals kan krijgen voor wat werken waar ik in geinteresseerd ben.Veilingen zijn natuurlijk wel gevaarlijk, ik moet zorgen om niet meegesleept te worden in het bieden en vast te houden aan mijn eigen maximum prijzen. Maar het is ook een leuk avontuur! Hieronder wat foto's van werken die ik wel leuk vond op de kijkdag...

Lang niet alle werken zijn ze binnen mijn budget hoor. Dat beeld in de rechterbenedenhoek, bijvoorbeeld, staat met een richtprijs van 200 tot 400 euro in de catalogus. Een beetje veel voor een beeld dat thuishoort in een tuin die ik niet eens heb. Die tekening daarnaast is trouwens ook compleet bovenbudgetair, getekend door een echte kunstenaar (echter dan Amitai). Maar ja, een mens mag toch dromen, en op kijkdagen foto's nemen alsof zij zich gemakkelijk dergelijk werk kan veroorloven.

Geen opmerkingen: